התכנסות והרשמה
מבואת אולם וייז 8:30-9:30 |
מושב מליאה
אולם וייז 9:30-11:10 |
דברי פתיחה:
פרופ’ חיים טייטלבאום, אוניברסיטת בר אילן/ חבר המועצה להשכלה גבוהה ויו”ר מחב”א פרופ’ אהרון פלמון, האוניברסיטה העברית/ יו”ר מיט”ל |
הרצאת מפתח: At the intersection of technology and educational practices: which opportunities and challenges? Teresa Cerratto Pargman PhD, Department of Computer and Systems Sciences, Stockholm University |
הרצאת אורח: The Future of Higher Education from FutureLearn’s Perspective
Mark Lester, Director of Partnerships Development, FutureLearn |
הפסקה
11:10-11:30 |
מושבים מקבילים א’
11:30-12:50 |
מושב א’1: אינטראקציות לימודיות – הדור הבא
יו”ר: ד”ר צביה אלגלי אולם: פלדמן א’ |
Mini-Hackathon Based Learning יעל לין, שלומי דולב/ אוניברסיטת בן גוריון בין פעיל וסביל ובין אישי לשיתופי: תובנות מראיונות עם מרצים וסטודנטים לגבי למידה פעילה באמצעות אנוטציות בסביבת היפר-וידאו Annoto בהשכלה גבוהה תמר שמיר ענבל, אינה בלאו, ירקוני רועי/ האוניברסיטה הפתוחה – מצגת – חדר בריחה כמקור לקידום למידה חווייתית לזלי סלומון, אורית צייכנר/ מכללת סמינר הקיבוצים – מצגת – מודל אחר ל MOOC בעולם וירטואלי איליין חוטר/ מכללת תלפיות, אילן נגר / מכללת חמדת הדרום |
מושב א’2: למידה תלוית מקום ותרבות
יו”ר: ד”ר עינת גיל אולם: שפרינצק 217 |
Contextualised MALL Comparison of Chinese Learning Activities Based on Country (Target/Non-Target) and Language Learning Orientation (Generic/Dedicated) אורית עזרא , ענת כהן/ אוניברסיטת ת”א – מצגת – מודל TEC – טכנולוגיה, חינוך ופלורליזם תרבותי אסמאא גנאים, איליין חוטר/ מכללת תלפיות, מירי שינפלד/ סמינר הקיבוצים מחשיפה תקשורתית להשפעה ממשית: מאפייני שימוש של צעירים ברשת החברתית והקשר להשפעה פוליטית עמרי עטר, ענת כהן/ אוניברסיטת ת”א – מצגת – תרומת פרויקט “מחשב לכל ילד” לפיתוח אוריינות דיגיטלית בקרב ילדים במגזר הערבי, נגה מגן נגר, נסרין יאסין/ המכללה האקדמית גורדון לחינוך |
מושב א’3: Blended Learning
יו”ר: ד”ר טל סופר אולם: וייז |
הרצאת עוגן: “איך ליצור קורס חדשני? תכנון, גיוס מרצים וביצוע – הדרכה מתוך ניסיון טרי”
ד”ר מאשה גוזמן אלוש וד”ר שרון וייס / אוניברסיטת תל אביב הרפואה בשואה ולאחריה: קורס בחירה היברידי לסטודנטים לרפואה שנה ב’ מיכאל ביגל, יואל דונחין, שמואל רייס/ האוניברסיטה העברית בירושלים Designing a Chemistry Online Blended Learning Environment (COBLE) רחל אידלמן, יעל שוורץ/ מכון דוידסון-מכון ויצמן למדע – מצגת – A flipped classroom in high-school science education: is it beneficial and satisfying אפראח עאסי, ענת כהן/ אוניברסיטת ת”א – מצגת – |
מושב א’4: קידום ההוראה
יו”ר: פרופ’ ניצה דוידוביץ אולם: פלדמן ב’ |
כיצד פועלים מרכזי ההוראה בישראל לקידום למידה והוראה מוגברות טכנולוגיה בהשכלה הגבוהה? המצוי והרצוי בהנחיית: פרופ’ ניצה דוידוביץ, ראש תחום הערכת איכות וקידום ההוראה, אוניברסיטת אריאל וראש הפורום לקידום ההוראה בישראל משתתפים: ד”ר רבקה ודמני, חברת מל”ג וות”ת |
הפסקת צהריים
12:50-13:40 |
הרצאת מליאה: מודלים של חשיבה יצירתית בעולם דיגיטליד”ר אייל דורון – חוקר, מרצה, סופר ויוצר רב תחומי. אולם וייז 13:40-14:35 |
הפסקת מעבר
14:35-14:40 |
מושבים מקבילים ב’
14:40-16:00 |
מושב ב’1: עיצוב למידה – מקרי בוחן
יו”ר: ד”ר ישי מור אולם: פלדמן א’ |
למידה מבוססת דילמות משולבת טכנולוגיה שיתופית-מודל לעיצוב קורס הכשרת מורים
ליאת אייל/ מכללת לוינסקי לחינוך – מצגת – הוראה צמודה במרחבי הקליק אורני גוב/ מכללת האקדמית הדסה ירושלים – מצגת – פיתוח מוק מודולרי לשימוש אקדמיה וכתה יונית סדן, סמדר שלום, יוני הרבנד/ המכללה האקדמית הרצוג – מצגת – Competencies based language teaching in designing second language course מיכל גלעדי/ מו”פ אורט ישראל – מצגת – |
מושב ב’2: איך לא חשבו על זה קודם? ניצול הטכנולוגיה הקיימת לשיפור ההוראה
יו”ר: פרופ’ מירי שינפלד אולם: וייז |
הרצאת עוגן: פדגוגיה בעזרת טכנולוגיה – הדגמה חיה של הצבעה מקוונת במהלך ההרצאה
פרופ’ רועי שנהר/ האוניברסיטה העברית בירושלים הטמעת פיסול דיגיטלי והדפסות תלת מימד בעזרת בוטים ובינה מלאכותית בתוכנית הלימודים בבתי ספר לאמנות בארץ סשה סרבר, ערן ארליך/ האקדמיה לאמנות ועיצוב, בצלאל – מצגת – סמארטפונים באקדמיה: עמדות ותפיסות משני עברי המתרס ורד אלישר מלכה, ירון אריאל/ המכללה האקדמית עמק יזרעאל – מצגת – Using YouTube as a Dialogic Space for Pre-Service Teachers’ Course on CSCL רותם עבדו/ מכללת לוינסקי לחינוך – מצגת – |
מושב ב’3: בדרך להוראה ולמידה מותאמת אישית- גישות וכלים
יו”ר: נדב קבלרצ’יק אולם: פלדמן ב’ |
מיזם PeTeL – הוראה ולמידה מותאמת אישית אסף בר יוסף/ מכון ויצמן הצגת Moodle כתשתית לשילוב כלים אינטראקטיביים בכיתה– הצגת הכלים ודוגמאות ינתן דגש מיוחד לצרכי המרצה האקדמי.
נדב קבלרצ’יק/ מיט”ל |
מושב ב’4: מושב הפוסטרים
יו”ר: ד”ר אורית צייכנר אולם: שפרינצק 217 |
התנסות בסימולציות ממוקדות בהיבטים רגשיים והשפעתן על אוריינות רגשית ומיקוד שליטה של פרחי הוראה
תמר וסרמן- גוטויליג, שירה אילוז וזמירה מברך/ אוניברסיטת בר אילן – מצגת – עמדות ותפיסות מורים כלפי התקשוב- הבדלים בין בתי ספר ותיקים לבין בתי ספר פחות ותיקים בתכנית התקשוב הדס העליון ואורית צייכנר/ מכללת סמינר הקיבוצים מגמת גילוי ואיתור מידע דיגיטלי – סייבר שרית גולדנברג ואורית צייכנר/ מכללת סמינר הקיבוצים – מצגת – להיות מורה מקוון המלמד מרחוק במאה 21 – יוזמה, פיתוח והוראה של קורס חדשני סמדר בר-טל/ מכללת לוינסקי עקרונות פדגוגיים בתהליך פיתוח תכנית לימודים “גילוי ואיתור מידע דיגיטלי” – מידענות סייבר אבי כהן ואורית צייכנר/ מכללת סמינר הקיבוצים שימוש בטכנולוגיות וידאו בטכניון אולגה צ’ונטונוב ואביגיל ברזילי/ הטכניון Up 2 University אלי שמואלי ואורית בארוט/ מיט”ל – מצגת – |
הפסקה
16:00-16:10 |
מושבים מקבילים ג’
16:10-17:30 |
מושב ג’1: חוויית הלמידה, תחושות ושביעות רצון בקרב הלומדים
יו”ר: ד”ר אפרת פיטרסה אולם: פלדמן א’ |
חוויית למידה בקורסים אקדמיים משולבי תקשוב – חקר מקרה
לימור ריסקין, יעל באט, גילה קורץ, גילה לוי עצמון/ מרכז ללימודים אקדמיים – מצגת – יעילות הלמידה של שיטת ההוראה ה”מקוונות–מכוונת”: חקר מקרה אסמהאן מסרי-חרזאללה, יוליה סטבסיקי/ מרכז ללימודים אקדמיים – מצגת – ניבוי הישגיי תלמידים באוריינות דיגיטלית באמצעות מאפייני תקשוב בית ספריים ומאפייני תלמידים – ראייה בינלאומית רוני דיין, נגה מגן-נגר/ המכללה האקדמית לחינוך גורדון, משרד החינוך – מצגת – מקומם של מאפייני אישיות בלמידה שיתופית מקוונת נגה מגן-נגר/ המכללה האקדמית לחינוך גורדון, מירי שינפלד/ סמינר הקיבוצים, המכללה לחינוך לטכנולוגיה ולאומנויות |
מושב ג’2: “לומדים להעריך” – הערכת למידה חדשנית
יו”ר: יוחאי עופרן אולם: פלדמן ב’ |
הרצאת עוגן: Understanding, Optimizing, & Personalizing Online Learning using Educational Data Science
ד”ר גיורא אלכסנדרון/ מכון ויצמן למדע הוראה מותאמת מבוססת נתונים נדב קבלרצ’יק/ מיט”ל, קובי יחימוביץ תהליך רפלקטיבי בקרב סטודנטים להוראה הצופים בשיעורים שלימדו וצולמו בוידאו דיגיטלי רויטל כהן/ המכללה האקדמית אונו, גילה זלכה/ אוניברסיטת בר אילן, המכללה האקדמית אחווה. הערכה מעצבת ממוחשבת במתמטיקה למורים בתוכנית הרחבת הסמכה ופרחי הוראה רחל הס גרין/ אוניברסיטת חיפה |
מושב ג’3: מרכזי התמיכה – משינוי לשגרה
יו”ר: אלי שמואלי אולם: וייז |
מושב זה יעסוק בסוגיית הטמעת השימוש בטכנולוגיות הלמידה במוסדות להשכלה גבוהה. המושב מיועד לנציגי מרכזי התקשוב, האמונים על שילוב הטכנולוגיה בהוראה במוסד. נדון בחסמים המקשים על תהליך ההטמעה, נשתף בסיפורי הצלחה/ אתגרים שחוו המקבילים במוסדות אחרים וננסה לייצר פתרונות והחלטות לקידום הנושא. המושב יתנהל כדיון פתוח שיציף בעיות ואתגרים משותפים במטרה לאתר ולגבש מודלים מוצלחים, בהובלת מיט”ל. |
נעילה |