התכנסות והרשמה
8:30-9:30 |
פתיחה וברכות
פרופ’ חיים טייטלבאום, אוניברסיטת בר אילן/ חבר המועצה להשכלה גבוהה ויו”ר מחב”א פרופ’ אהרון פלמון, האוניברסיטה העברית/ יו”ר מיט”ל 09:30-10:00 |
הרצאת אורח:
Beyond TPACK: Designing Technology and Education- From Artifacts to Culture Prof. Punya Mishra Associate Dean of Scholarship & Innovation and Professor in the Division of Educational Leadership & Innovation in the Mary Lou Fulton Teachers College at Arizona State University 10:00-11:00 |
הפסקה 11:00-11:20 |
מושבים מקבילים א’
11:20-12:50 |
מושב א’1: קורסים מקוונים [VIDEO]
יו”ר: ד”ר חגית מישר-טל |
הרצאת עוגן: מתכוונים לקורסים מקוונים
ד”ר מירי שינפלד/ סמינר הקיבוצים השפעת שקלול הציון של קורס אקדמי מקוון בציון התואר, על מעורבות הסטודנטים, שביעות הרצון שלהם והישגיהם [מצגת] צביה ויסמן, רפי נחמיאס, טל סופר/ אוניברסיטת תל-אביב בחינת מאפייני הלומד המקוון והלמידה בקורס אקדמי ללימוד אנגלית ותרומתם לביצועי הלומדים [מצגת] איתן פסטינגר, ענת כהן, דני גליק וחגית גבאי/ אוניברסיטת תל אביב, מרק וורשאור/ אוניברסיטת קליפורניה Factors that predict students’ propensity to engage in Academic Dishonesty among undergraduate students in online courses Yovav Eshet /zefat academic college,Yehuda Peled and Keren Grinautski / Western Galilee College, Casimir Barczyk/ Purdue Univerity USA |
מושב א’2: דגמי הוראה ייחודיים [VIDEO]
יו”ר: ד”ר קרן גולדפרד |
הרצאת עוגן: תהליך ההטמעה הארצי של סביבת PeTeL לליווי הוראת הפיזיקה בתיכון דרך פיתוח מסגרות שיתוף בין מורים
אסף בר-יוסף/ מכון ויצמן למדע תבניות עיצוב להוראה ולמידה באקדמיה במרחבי למידה עתידיים (FLS) ליאת אייל, עינת גיל/ מכללת לוינסקי קבוצות פייסבוק כמלוות קורסים אקדמיים: כיצד יוצרים בהן מעורבות [מצגת] טלי גזית/ אוניברסיטת בר אילן [מצגת] Climb Your Way to the Model: Teaching UML to Software Engineering Students Naomi Unkelos-Shpigel, Julia Sheidin and Moran Kupfer/ Braude College |
מושב א’3: ניתוח למידה
יו”ר: ד”ר שולמית קוצר |
הרצאת עוגן: עיבוד שפה טבעית לעברית בעברית: מה שרצית לדעת ולא העזת לשאול
ד”ר רעות צרפתי/ האוניברסיטה הפתוחה רמות לימוד של תחום מדעי הנתונים בהתאמה לצרכי התעשייה ד”ר אלון הסגל/ המרכז ללימודים אקדמיים, אור יהודה [מצגת] (The Teacher Experience Design (TXD) of Learning Analytics Dashboards (LAD Amir Winer, Beni Zaks and Nitza Geri /The Open University |
הפסקת צהריים
12:50-13:40 |
מושבים מקבילים ב’
13:40-15:10 |
מושב ב’1: קידום ההוראה והלמידה במרכזי ההוראה בישראל
יו”ר: פרופ’ ניצה דוידוביץ |
אתגרי למידה מבוססת האקתון בהובלת מרכזי ההוראה במוסדות האקדמיים – הלכה ומעשה
בהנחיית: פרופ’ ניצה דוידוביץ, ראש תחום הערכת איכות וקידום ההוראה, אוניברסיטת אריאל וראש הפורום לקידום ההוראה בישראל – האקתון בהוראה האקדמית [האקתון מצגת] משתתפים: פרופ’ רבקה ודמני, חברת מל”ג וות”ת – הערכת עמיתים של תכניות מיזם חינוכיות המבוססות על ניו מדיה ופדגוגיה רשתית בהאקתון גב’ שרון נסיס, יו”ר המרכז לקידום ההוראה, ד”ר דניאלה אייזנברג, התכנית בפסיכולוגיה קלינית גרונטולוגית, המרכז האקדמי רופין – האקתון לגיל השלישי ד”ר תמי רזי, ראש היחידה לקידום ההוראה והלמידה, מכללת ספיר, סטודנ-טון – האקתון על חוויית הסטודנטים, בשיתוף עם אגודת הסטודנטים [מצגת] ד”ר גלי נווה, פרופ’ דורית תבור, המכללה האקדמית להנדסה ע”ש סמי שמעון, מהנדסים האקתון – שילוב האקתון בלימודי ההנדסה [מצגת] גב’ שני בנד, גב’ מיכל דיאמנט, גב’ גליה שוץ, ד”ר איתמר שבתאי, המסלול האקדמי המכללה למנהל, – EdTech – חממת יזמות לסטודנטים בטכנולוגיות למידה דברי סיכום: פרופ’ אהרון פלמון, יו”ר מיט”ל, ראש היחידה להוראה ולמידה ודיקן הפקולטה לרפואת שיניים, האוניברסיטה העברית |
מושב ב’2: Moocs
יו”ר: ד”ר עינת גיל |
הרצאת עוגן: מה אנו למדים מהשיח על MOOCs, מהשיח ב-MOOCs וממה שביניהם – הסתכלות מחקרית על קהילות לומדות
ד”ר ענת כהן/אוניברסיטת תל אביב סקס-רבייה מינית ממולקולות עד פילים״ קורס מקוון חדשני היוצר מעורבות רגשית ומתגבר על בדידות הלומד מיכאל ברנדיס, מיכל רמות/ האוניברסיטה העברית When one and a half million Israelis Meet Digital Courses for the First Time: Lessons Learned and Insights from the First 50 MOOCs on Campus Eran Raviv, Asaf Weiss/ Campus – Digital Israel Bureau [מצגת] The Impact of Glocalizing OERs for English Vocabulary Study: Lessons Learned from China Ingrid Barth, Rosalie Sitman, Elana-Spector Cohen /Tel Aviv University, Eli Shmueli /IUCC |
מושב ב’3: הוראה חוץ-אקדמית
יו”ר: ד”ר אסנת דגן |
הרצאת עוגן: הדפסה בתלת ממד כתמיכה ללימוד עיצוב וייצור טכנולוגיה מסייעת במדעי השיקום פרופ’ תמר וייס, בוריס איבינדר, שרונה ט. לוי/ אוניברסיטת חיפה רכזי תקשוב, למידה שיתופית מקוונת ופתיחות לרב-תרבותיות נועה מגן-נגר/ האקדמית גורדון, מירי שיינפלד/ סמינר הקיבוצים מיקרו למידה בהכשרה מקצועית של מובילי תקשוב – פיתוח מיומנויות למידה בוויסות עצמי [מצגת] תמר שמיר ענבל, אינה בלאו ותומר לובטון/ האוניברסיטה הפתוחה עולמות וירטואליים כסביבה ללמידה פעילה [מצגת] אסנת דגן, סיגל מורד, נעמה ישראלי ואריה בן-חיים/ המכללה האקדמית בית ברל
|
מושב ב’4: מושב הפוסטרים
יו”ר: ד”ר אורית צייכנר |
מודל TEC– טכנולוגיה, חינוך ורב-תרבותיות
אילן נגר/מכללת חמדת הדרום, מירי שינפלד/ סמינר הקיבוצים MOOC בעולם וירטואלי – תובנות ראשונות איליין חוטר/מכללת תלפיות, אילן נגר/מכללת חמדת הדרום מורי-מורים מקוונים שומרים על הכיוון סמדר בר-טל/ מכללת לוינסקי אתגרי הכנת המידע לניתוח כריית תהליכים עבור הערכת למידה שגית קדם-ימיני/ מכללת ספיר, גדי רבינוביץ’ ויפעת מנשה/ אוניברסיטת בן גוריון מיזם מידעני רב תרבותי לשימוש נבון ברשת אורית צייכנר/סמינר הקיבוצים, לזלי סלומון/ בי”ס הרצוג פיתוח לומדה להכשרת מרצים לתהליך הפקת וידאו ב- MOOCs עינב בכר ברקאי/ אוניברסיטת תל אביב יום התנסות “שימוש נבון ברשת” – גימנסייה “הרצוג” חולון אורית צייכנר, יוסי קורנויץ, עינת רובין/סמינר הקיבוצים, הילה שוחט/ חולונט
[מצגת] Mobile Language Learning: Perception of Success among self-regulated learners Julieta Echeverria, Anat Cohen/ Tel Aviv University Up2University- Learning Community Interactions BIOART- Innovative multidisciplinary curriculum in artificial implants for Bio-Engineering (iPEN (Innovative Photonics Education in Nanotechnology Meital/IUCC
|
הפסקה
15:10-15:30 |
מושבים מקבילים ג’
15:30-17:00 |
מושב ג’1: כיתה דיגיטלית
יו”ר: נדב קבלרצ’יק |
דוגמאות נבחרות של כלים דיגיטליים המסייעים להוראה ולמידה בכיתה, שיוצגו על-ידי מרצים ומרצות.
הרצאת עוגן: אל תצאו מהכלים – שלבו אותם בכיתה ללמידה אפקטיבית תהליך שיתופי לפתרון בעיות נתמך טכנולוגיה [מצגת] הבניית ידע בכיתה בעזרת מפת חשיבה שיתופית-סינכרונית בקורס ביוכימיה [מצגת] למידה פעילה – אסטרטגיות וכלים היוצרים מעורבות ומניעים לפעולה בכיתה |
מושב ג’2: עיצוב הוראה
יו”ר: מר אלי שמואלי |
הרצאת עוגן: רצפי למידה באוניברסיטה הפתוחה
עפרה הנמן/ האוניברסיטה הפתוחה פיתוח פדגוגי של קורסים אקדמיים במודל הרצפים תמי נויטל/ האוניברסיטה הפתוחה ממודל תיאורטי ליישום בסביבת הלמידה איתי אופיר/ האוניברסיטה הפתוחה עקרונות בעיצוב לוח מחוונים של אנליטיקות למידה עבור סגל הוראה אמיר וינר/ האוניברסיטה הפתוחה |
מושב ג’3: מישחוק וסימולציה
יו”ר: פרופ’ גלעד רביד |
הרצאת עוגן: הטמעת מישחוק בסביבת למידה תיכונית ואקדמית – מקרי בוחן מהשטח ד”ר דויד קודיש/אוניברסיטת בן גוריון חדשנות בהוראה: טיפולוגיה לשילוב משחק דיגיטלי (DGBL) בהוראה בקרב מורים [מצגת] מרב חיאק/ האוניברסיטה הפתוחה, אורית אבידר-אונגר/ המכללה האקדמית אחווה הטמעת התנסות סימולטיבית בהכשרת מורים ותרומתה לתחושת המסוגלות להתמודדות עם קונפליקט [מצגת] שירה אילוז, יעקב יבלון/ אוניברסיטת בר אילן עקרונות מנחים ליצירת סביבות משחק ולמידה חווייתיים יואב גז, תמי זייפרט/ סמינר הקיבוצים
|
הפסקת מעבר 17:00-17:10 |
Panel with Prof. Punya Mishra ?Education, Design, Technology – synonyms, antonymes or complements Dr. Miri Shonfeld, Kibbutzim College of Education Prof. Yael Kali, University of Haifa Cecilia Waismann, MindCET Dr. Yishay Mor, MEITAL Yoel Rothschild, ORT Israel 17:10-17:45 |