ביום השני של כנס מיט”ל נקיים סדרה של סדנאות פנים אל פנים במגוון נושאים (הסדנאות ישודרו בזום במקביל).
השנה גם נפתח את יום הסדנאות בהרצאת מפתח של צ׳יי-קיט לווי מהמכון הלאומי לחינוך של סינגפור.
התכנסות פנים אל פנים וקפה ועוגה || לובי בניין צ׳ק פוינט, אוניברסיטת תל אביב
ברכות וסקירת הסדנאות. מר אלי שמואלי, מנהל מיט״ל || אולם 1, בניין צ׳ק פוינט
How are Universities are coping with the New Normal during and after the Pandemic: Sharing of Practices, Research and Reflections from Singapore and Asia
The Covid-19 pandemic has brought about challenges for universities to continue the education they are providing even as students have to stay out of campus for most of the lessons. The lockdowns in schools and universities have necessitated emergency responses in the quick adoption of online and blended learning. Practices have quickly emerged such as the movement of examinations and yearly admission exercises to online, and live hybrid learning in which instructors become TV show hosts, teaching students in-person in the classroom as well as students watching the lecture live online. Indeed, more opportunities arise to bring about educational change or paradigm shifts that were once out of reach. Some universities have used the pandemic as an opportunity to re-define the intent and curricula of their undergraduate education.
In this talk, I will discuss some of the policies and strategies that universities have adopted to continue undisrupted learning, speaking from a Singapore perspective and also sharing examples from elsewhere in Asia. From these varied practices and supplemented by reported research studies, we will tease out new salient understandings from a learning sciences perspective.
Chee-Kit Looi is Professor of Education at the National Institute of Education (NIE), Nanyang Technological University (NTU), Singapore. He was the founding Head of the Learning Sciences Lab, the first research centre devoted to the study of the sciences of learning in the Asia-Pacific region. He is currently the Co-Director of the Centre for Research and Development in Learning at NTU.
כיצד בינה מלאכותית (AI) תורמת להאצת הצלחה והישגים באקדמיה?
החינוך להשכלה גבוהה העולמי מתמודד עם אתגרים חסרי תקדים: לחץ פיננסי, פער למידה ומפגש עם “התלמיד החדש” ועוד. שירותי Student Success של Google Cloud, הם קבוצת שירותי נתונים ושירותי AI המסייעים למוסדות ההשכלה הגבוהה שנות את חוויות הסטודנטים ופעולות ה- IT לאורך מחזור החיים האקדמאי.
הצלחה היא הרבה מעבר להשגת ציונים טובים וכוללת גם מתן זמן רב יותר למרצים ללמד את הסטודנטים, אפשרות למעקב ושיפור עצמי של הסטודנטים ותמיכה וייעול תהליכים,לדוגמא,אוטומציה ברישום לאוניברסיטה. Google Cloud מלווה מוסדות להשכלה גבוהה מסייעת להם להתמודד באתגרים אלו.
Accelerating Student Success with AI
The global Education landscape is facing unprecedented challenges: Financial Pressure, Learning gap, Meeting the new student. Google Cloud Student Success Services are a set of data-first and AI-powered services that help our education customers transform student experience and IT operations across the entire academic lifecycle.