השנה כנס מיט״ל יתרחב ליומיים – ביום הראשון יתקיימו הרצאות, פאנלים, סימפוזיונים, ומפגשים שונים. ביום השני יתקיימו סדרה של סדנאות בתחומים שונים. אנו נפתח יום זה בסדנה בינלאומית ייחודית. חוקרים מובילים מבריטניה, ספרד, אוסטרליה והונג קונג יזמינו אותנו להתנסות בשימוש בכלי עיצוב למידה שקבוצות המחקר שלהם פיתחו.
לאחר סדנה זו, נקיים שלוש סדנאות במקביל: משוב מהיר על מפות מושגים פתוחות באמצעות כרטא, (SmART): supporting innovative online teaching and learning through smartphone video production, שילוב כלי א-סינכרוני בקורסים מקוונים.
השתתפות בסדנאות כלולה במחיר הכנס. יש להרשם לסדנאות בדף הרישום לכנס ולבחור את הסדנאות בהן תרצו להשתתף.
Learning Design, as a professional discipline and a field of research, is gaining recognition. We are witnessing a growing awareness in Europe, the US, Australia and Asia. In particular, several interesting learning design tools have been developed in recent years. This event will introduce participants to state of the art concepts, approaches and methodologies through the perspectives of four teams. Each team will showcase their tool, and share insights they have gained from developing this tool and using it with educational practitioners. Participants will have an opportunity to try these tools, and consider their value for staff at their institutions.
בשנים האחרונות אנו עדים להכרה גוברת בערך של עיצוב למידה, הן כגישה מקצועית לעבודה חינוכית והן כתחום מחקר ופיתוח. באירופה, באסיה, בארה”ב ובאוסטרליה עולה המודעות לתפיסות של עיצוב למידה, ויותר ויותר מסודות משלבות כלים ותהליכים של עיצוב למידה במחזור פיתוח התכניות והקורסים שלהם. סדנה זו תציג בפני המשתתפים את חזית העשיה בהמשגות, גישות ושיטות העבודה בתחום – דרך נקודת המבט של ארבע צוותים מובילים. כל צוות יציג כלי שפיתח ויספר על התובנות שעלו מהפיתוח, ההתמעה והשימוש בו. למשתתפים תינתן הזדמנות לנסות את הכלים ולהעריך את תרומתם האפשרית למוסד בו הם עובדים.
Nancy Law, HKU: the Learning Design Studio HE – A tool to support teaching professionals in the design and implementation of fully online and blended courses. https://ldshe.cite.hku.hk/
Shirley Agostinho, UoW and Lori Lockyer, UTS: the LDTool and the Problem Generation tool – supporting teachers as designers. https://needle.uow.edu.au/ldt, https://learningdesignresearch.wordpress.com/
Diana Laurillard and Tim Neumann, UCL: The Learning Designer helps create, adapt, share and export learning designs. http://learningdesigner.org/
Davinia Hernández-Leo and Laia Albó, UPF: The Integrated Learning Design Environment and edCrumble – tools, toolkits and methodologies. https://ilde.upf.edu/about/, https://www.upf.edu/web/tide/tools/ilde2
היחידה להוראת עברית זכתה בשנת 2019 במענק מטעם לשכת הרקטור כדי לפתח ולהפיק קורסים משולבים לתגבור מיומנויות הדיבור של סטודנטים מחו”ל . עד 2019 קורסים אלה הוצעו כתוספת של שעת לימוד פרונטלית שבועית. המענק אפשר לנו לפתח קורסים משולבים במתכונת מפגש פרונטלי שבועי + משימה שבועית באמצעות הכלי “קשר קול” (VoiceThread) כלי א-סינכרוני שאמצעותו מוקרנת תמונה, טקסט או סרטון בליווי קול של המורה ו/או של התלמיד/ה. הכלי מאפשר אינטראקציה בין המורה לתלמידים וגם בין התלמידים לבין עצמם. במסגרת הפרויקט הפקנו חמישה קורסים משולבים ברמות לימוד שונות: רמות הביניים – הנמוכה והגבוהה ורמת המתקדמים הנמוכה. בסדנה אסביר את היתרונות של שילוב של כלי א-סינכרוני בקורסים מקוונים תוך הדגמה של קורס לתגבור הדיבור בקרב לומדי שפה. בשני הסמסטרים הראשונים שבהם הורץ הפרויקט, שילבנו מפגש פרונטלי ועבודה מקוונת באמצעות “קשר קול”. בסמסטר הנוכחי, עקב מגפת הקורונה, קיימנו את המפגש הפרונטלי ב”זום”, כך ששילבנו בין מפגש מקוון סינכרוני לבין עבודה א-סינכרונית. כפי שאסביר ואדגים, “קשר קול” הוא כלי רב-עוצמה ויעיל, המאפשר מגוון רחב של שימושים – לא רק במסגרת קורסים לשפות אלא גם בקורסים למקצועות אחרים. בנוסף להדגמות שונות ומגוונות, הממחישות את יתרונותיו הרבים והמשמעותיים של הכלי, אדון גם במגבלותיו המעטות.
With increase number of students with disabilities (SWD) in postsecondary schools also come our responsibilities to co- create tools to support their learning. We recently created Smartphone Accommodation Resource Toolbox (SmART), a platform to support innovative teaching and learning through smartphone video production and interactive assessment tools. Using a mixed method design we followed a number of SmART user scenarios and found that while originally SmART was designed as an accommodation resource for SWD; SmART is emerging as a student led, interdisciplinary (dance; nursing/physiotherapy to engineering) platform that provides ethical guidance, feedback and modelling for using video-based assessments in courses where “hands-on” knowledge and the modeling of practical skills are elemental to course aims. SmART supported students where English is their second language; and students who lived in remote communities. We will conclude with what can we learn from each other to enhance practical skills acquisition for all students and beyond the classroom walls.
המעבר להוראה מקוונת באופן מלא במרץ 2020 הציף לפני השטח את העומס הרב איתו מתמודדים מרצים ומתרגלים המיישמים הוראה משמעותית. בין הגורמים לעומס, האופי הפתוח של תשובות בהוראה משמעותית, הדורשות משוב אישי. כרטא, תוכנה חדשה, המבוססת על הפדגוגיה של מיפוי מושגים, מאפשרת למרצה לתת משוב אישי על מספר גדול של תשובות פתוחות תוך זיהוי תפיסות שגויות, והכל תוך חיסכון ניכר בזמן. כרטא מנצלת את המודולריות של מפות מושגים כדי לפרק תשובות מורכבות לאוסף של היגדים פשוטים, קלים יותר למשוב. בנוסף, כרטא ממחזרת משובים וחוסכת למרצה זמן עבודה. בסדנה נלמד להשתמש בכרטא, נכיר את סט המשובים שכרטא מעמידה לרשות המרצה, את ההיגיון מאחוריהם, איך מקנים באמצעותם את המיומנות של מיפוי מושגים בקלות וביעילות וכיצד מיישמים עם כרטא הוראה משמעותית בפחות מאמץ.
מטרת הסדנה להכיר למשתתפים את סט המשובים שכרטא מעמידה לרשות המרצה, את ההיגיון מאחוריהם, איך מקנים באמצעותם לסטודנטים את המיומנות של מיפוי מושגים בקלות וביעילות וכיצד מיישמים הוראה משמעותית בפחות מאמץ למרצה .