meitalconf.iucc.ac.il
הירשמו כעת!
  • אודות
    • ועדת תכנית הכנס 2023
  • קול קורא
    • קול קורא להגשת הצעות לכנס מיט”ל העשרים ואחת 2023
    • קול קורא – הנחיות להגשה 2023
  • תוכנית כנס מיט”ל
  • מידע כללי
  • כנסים קודמים
    • כנס 2022
      • ועדת תכנית הכנס 2022
      • נותני החסות לכנס מיט”ל 2022
      • קול קורא להגשת הצעות לכנס מיט”ל העשרים 2022
      • קול קורא – הנחיות להגשה 2022
      • International TRACK
      • תכנית הכנס וסדנאות
        • תוכנית הכנס
        • כנס מיט״ל- יום סדנאות
    • כנס 2021
      • עמוד ראשי 2021
      • אודות
        • ועדת התכנית 2021
      • תוכנית הכנס 2021
        • תוכנית מלאה
        • הרצאת מפתח – Curtis J. Bonk
        • הרצאת מליאה – שרה גורי-רוזנבליט
        • סדנאות 2021
        • International track — Wednesday June 30, 2021
      • קול קורא
        • קול קורא להגשת הצעות
        • קול קורא – הנחיות להגשה
      • מידע כללי 2021
    • כנס 2020
      • ועדת התכנית – 2020
      • נותני החסות לכנס מיט”ל 2020
      • קול קורא להגשת הצעות 2020
      • תוכנית כנס מיט”ל – 1/7/2020: הרצאות, פאנלים ומפגשים
      • הרצאת מפתח – 2020 Donald Clark
      • סדנאות – 2020
      • התנסות בעולם וירטואלי
        • הנחיות למציגים בכנס מיט”ל 2020
    • כנס 2019
      • 2019 – ראשי
      • 2019 – ועדת התכנית
      • 2019 – נותני החסות לכנס
      • 2019 – קול קורא
      • 2019 – תכנית הכנס
        • דיונים במושבים
          • הרצאת מפתח: פוניה מישרה
          • מושב א’1: קורסים מקוונים
          • מושב א’2: דגמי הוראה ייחודיים
          • מושב א’3: ניתוח למידה
          • מושב ב’1: קידום ההוראה והלמידה במרכזי ההוראה בישראל
          • מושב ב’2: Moocs
          • מושב ב’3: הוראה חוץ-אקדמית
          • מושב ב’4: מושב הפוסטרים
          • מושב ג’1: כיתה דיגיטלית
          • מושב ג’2: עיצוב הוראה
          • מושב ג’3: מישחוק וסימולציה
          • פנל סיום
        • כלים מתוקשבים בזמן המושבים
          • כרטא
          • ערוץ הטוויטר של הכנס
          • סקרים ומשחקים
            • כיצד נראת הוראה דיגיטלית במוסד שלכם – חלק א
            • כיצד נראת הוראה דיגיטלית במוסד שלכם – חלק ב
      • 2019 – סרטונים מכנס מיט”ל 2019
      • 2019 – תמונות – כנס מיט”ל השבעה-עשר 2019
      • 2019 – מרצה אורח
    • כנס 2018
      • 2018 – ראשי
      • 2018 – ועדת התכנית
      • 2018 – נותני החסות לכנס
      • 2018 – קול קורא
      • 2018 – תכנית הכנס
      • 2018 – מושב פוסטרים
      • 2018 – מידע כללי
      • 2018 – about
  • צרו קשר
  • ABOUT
    • International TRACK 2023
  • אודות
    • ועדת תכנית הכנס 2023
  • קול קורא
    • קול קורא להגשת הצעות לכנס מיט”ל העשרים ואחת 2023
    • קול קורא – הנחיות להגשה 2023
  • תוכנית כנס מיט”ל
  • מידע כללי
  • כנסים קודמים
    • כנס 2022
      • ועדת תכנית הכנס 2022
      • נותני החסות לכנס מיט”ל 2022
      • קול קורא להגשת הצעות לכנס מיט”ל העשרים 2022
      • קול קורא – הנחיות להגשה 2022
      • International TRACK
      • תכנית הכנס וסדנאות
        • תוכנית הכנס
        • כנס מיט״ל- יום סדנאות
    • כנס 2021
      • עמוד ראשי 2021
      • אודות
        • ועדת התכנית 2021
      • תוכנית הכנס 2021
        • תוכנית מלאה
        • הרצאת מפתח – Curtis J. Bonk
        • הרצאת מליאה – שרה גורי-רוזנבליט
        • סדנאות 2021
        • International track — Wednesday June 30, 2021
      • קול קורא
        • קול קורא להגשת הצעות
        • קול קורא – הנחיות להגשה
      • מידע כללי 2021
    • כנס 2020
      • ועדת התכנית – 2020
      • נותני החסות לכנס מיט”ל 2020
      • קול קורא להגשת הצעות 2020
      • תוכנית כנס מיט”ל – 1/7/2020: הרצאות, פאנלים ומפגשים
      • הרצאת מפתח – 2020 Donald Clark
      • סדנאות – 2020
      • התנסות בעולם וירטואלי
        • הנחיות למציגים בכנס מיט”ל 2020
    • כנס 2019
      • 2019 – ראשי
      • 2019 – ועדת התכנית
      • 2019 – נותני החסות לכנס
      • 2019 – קול קורא
      • 2019 – תכנית הכנס
        • דיונים במושבים
          • הרצאת מפתח: פוניה מישרה
          • מושב א’1: קורסים מקוונים
          • מושב א’2: דגמי הוראה ייחודיים
          • מושב א’3: ניתוח למידה
          • מושב ב’1: קידום ההוראה והלמידה במרכזי ההוראה בישראל
          • מושב ב’2: Moocs
          • מושב ב’3: הוראה חוץ-אקדמית
          • מושב ב’4: מושב הפוסטרים
          • מושב ג’1: כיתה דיגיטלית
          • מושב ג’2: עיצוב הוראה
          • מושב ג’3: מישחוק וסימולציה
          • פנל סיום
        • כלים מתוקשבים בזמן המושבים
          • כרטא
          • ערוץ הטוויטר של הכנס
          • סקרים ומשחקים
            • כיצד נראת הוראה דיגיטלית במוסד שלכם – חלק א
            • כיצד נראת הוראה דיגיטלית במוסד שלכם – חלק ב
      • 2019 – סרטונים מכנס מיט”ל 2019
      • 2019 – תמונות – כנס מיט”ל השבעה-עשר 2019
      • 2019 – מרצה אורח
    • כנס 2018
      • 2018 – ראשי
      • 2018 – ועדת התכנית
      • 2018 – נותני החסות לכנס
      • 2018 – קול קורא
      • 2018 – תכנית הכנס
      • 2018 – מושב פוסטרים
      • 2018 – מידע כללי
      • 2018 – about
  • צרו קשר
  • ABOUT
    • International TRACK 2023
Director of Partnerships Development at FutureLearn

Mark Lester

Director of Partnerships Development, FutureLearn

Mark Lester is the co-founder and Director of Partnerships at FutureLearn, one of the world’s foremost massive open online course (MOOC) platforms. He has been responsible for growing FutureLearn’s partnerships, which currently stands at over 150 leading research-intensive universities worldwide and specialist organisations such as Yad Vashem, the British Council and Cancer Research UK. In his position, he regularly advises senior university executives on the evolving higher education landscape, digital strategy and internationalisation. He has spoken regularly at industry conferences in Australia, the US, Africa and Europe on developments around the impact of new technology in education and the emergence of new forms of credential to support professional lifelong learning. Finally, Mark heads up FutureLearn’s new online degrees area and was integral in FutureLearn’s partnership with Deakin University in Australia, Coventry University in the UK, and Murdoch University in Australia to bring fully online degrees to the FutureLearn platform.

Mark sits on the Academic Advisory Board of elearnAfrica, a social enterprise working with the Association of African Universities and the African Union to help local universities develop digital curricula and widen access to quality education in Africa.  He is founder of, and FutureLearn’s representative on, the European MOOC Consortium (EMC), which works to support the application and recognition of large scale digital learning across Europe. He is on the Senior Management Board of a major DFID-British Council project aimed at supporting access to higher education for 20,000 Syrian refugees in Jordan and Lebanon. He also sits on the research advisory board of a research project led by Leeds University on The Unbundled University, a joint research study into the impact of digital technology on the changing nature of higher education in South Africa and England.

Prior to joining FutureLearn, Mark headed the strategy unit at the Open University in the UK where he shaped their international growth strategy. He has held senior management positions in the British financial services sector, and in the UK Government in the department for business, innovation and skills. Before that, he worked for several years as a managing consultant at leading US strategy consultancy, Monitor Group, working on strategic business and policy challenges for governments and multinational enterprises in Europe, Asia and the Middle East. He has advised the Governments of Israel, Singapore and the UK on its biotechnology investment strategy, healthcare financing policy and innovation strategy, respectively.

About FutureLearn: www.futurelearn.com

Founded by The Open University in 2012, FutureLearn is a leading social learning company, enabling online learning through conversation. The platform currently has over 7.5 million people signed up, from over 230 countries around the world.

FutureLearn partners with over a quarter of the world’s top universities as well as organisations such as Accenture, the British Council, European Space Agency, Houses of Parliament, Raspberry Pi and Cancer Research UK.

In 2018, there are over 1,300 course runs scheduled including free and paid-for courses as well as fully online postgraduate degrees that promote lifelong learning and continuing professional development.

מיט"ל - טכנולוגיות למידה
This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish.
אתר זה משתמש בקוקיות לשיפור חווית הגלישה של המשתמש. אנו מניחים שיש לכם עניין והסכמה באפשרות זו, אך ניתן גם שלא להסכים במידה באינכם מעוניינים.
ACCEPT | אישור מידע נוסף | Read more
מדיניות פרטיות Privacy policy

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SAVE & ACCEPT