כולם מדברים על אוריינות דיגיטלית. אבל מה הם עושים בנדון?
פרופסור יורם עשת, האוניברסיטה הפתוחה ממש כמו שהמושג המסורתי ‘אוריינות’ מתייחס ליכולתו של האדם להשתמש במיומנות הקריאה והכתיבה לשם העברה וקליטה של מסרים, המושג ‘אוריינות דיגיטלית’, מתייחסת ליכולתו להשתמש בטכנולוגיות הדיגיטליות למטרות אלה. השימוש היעיל בטכנולוגיות הדיגיטליות מעמיד בפני הלומד והמלמד האוריין מגוון אתגרים קוגניטיביים, חברתיים-רגשיים ומוטוריים, שהשליטה בהם מהווה תנאי קריטי ללמידה, הוראה והדרכה יעילות. למשל: להבין או לעצב מסרים המוצגים באופן תמונתי; לבנות ידע ממידע שנאסף ברשת באופן מסתעף, לא ליניארי; לתקשר ברשת באופן יעיל, למרות המחסור ברמזים לגבי זהות המשתתפים; לזהות מידע שגוי, מניפולטיבי או מזויף, ולעבד בזמן-אמת נפחי מידע גדולים. המשך קריאה >> |
- מושב 11 - קידום ההוראה: הוראה ולמידה משלבת טכנולוגיה בהשכלה הגבוהה
- מושב 12 - חידושים וחדשנות בהוראה ואסטרטגיות להטמעה
- מושב 13 - השקת ספר מיט"ל - טכנולוגיות למידה בהשכלה הגבוהה בישראל, 2022
- מושב 14 - פיתוח ועיצוב הוראה ולמידה מרחוק
- מושב בינלאומי - Learning spaces and new pedagogical models – Beyond COVID-19
יו”ר: פרופ’ ניצה דוידוביץ’, אוניברסיטת אריאל
אולם מליאה
- פעילותם של מרכזי ההוראה במוסדות אקדמיים בישראל: הזדמנויות ואתגרים מנקודת מבט אינטרדיסציפלינארית משלבת טכנולוגיה
פרופ’ רבקה ודמני - בין הדיסציפלינארי לאינטרדיסציפלינרי בפעילותו של מרכז לקידום ההוראה והלמידה – המקרה של אוניברסיטת תל אביב
פרופ’ ליאת קישון - שימוש בהאקתון כדרך לימוד אקטיבית המשלבת תחומים מגוונים
ד”ר נירית גביש - שיטות לימוד מגוונות (בשילוב טכנולוגיה) – כיצד הן מסייעות לבהירות ואפקטיביות ההוראה
גב’ שרון נסיס - הטמעת יעדי ה- SDG בקמפוס, כחלק מהשינוי הפדגוגי
ד”ר איתמר שבתאי - סקרים – מה הם שווים?
פרופ’ אהרון פלמון וד”ר מיכל רמות - הרגלי הלימוד של סטודנטים בקורסי וידאו מנקודת מבט אינטרדיסציפלינרית – חקר מקרה
פרופ’ ניצה דוידוביץ’
יו”ר: ד”ר לימור ליבוביץ’, משרד החינוך
חדר 2
- דגמי הוראה דיגיטליים, אסטרטגיה להטמעה יצירתית
ד”ר לימור ליבוביץ’ - מעבדה וירטואלית? זום? ביג דאטה? עקרונות לשילוב טכנולוגיות חכמות בהשכלה גבוהה
פרופ’ אליה לוין וד”ר גלית ולנר, אונ’ ת”א - השימוש בטכנולוגיות חדשות בבתי ספר לעיצוב ואמנות בארץ
מר סשה סרבר, שנקר - השפעת הקורונה על יישום של חדשנות וטכנולוגיות בהוראה
ד”ר אורי שטרנברג, אונ’ פתוחה ומרכז לב
יו”ר: ד”ר ענת כהן, אוניברסיטת תל אביב
חדר 3
הספר “טכנולוגיות למידה בהשכלה הגבוהה בישראל” שיצא לאור השנה בחסות מיט”ל מעניק הזדמנות לחוקרים, מרצים, קובעי מדיניות ומומחים בתחומם להציג מחקרים, פיתוחים ויישומים מיטביים שבמרכזם ניצב השימוש בטכנולוגיות למידה בהשכלה הגבוהה.
הספר נכתב ונערך כחלק מפעילות מרכז המחקר והמידע של מיט”ל, המרכז את מיטב המומחים והמומחיות במערכת ההשכלה הגבוהה, מתוך מטרה לקדם הוראה אקדמית טכנולוגית איכותית. (חלק מהמפגש יוצג באופן מקוון)
במושב נציג את תהליך השיתוף הבין- מוסדי לכתיבת הספר ואת הנושאים בהם עוסקים השערים השונים:
- היבטים חברתיים ותרבותיים
- העולם הוא פתוח – העולם הפתוח ותרומתו לתהליכי הוראה ולמידה.
- שילוב טכנולוגיה בהוראת תחומי דעת
- מדיניות שילוב טכנולוגיות מידע ותקשורת בהשכלה הגבוהה ובהכשרת מורים
יו”ר: אסתי לוי, אוניברסיטת חיפה
חדר 4
- זהותם המקצועית של סטודנטים להוראה ומתמחים בהוראה כמורים המלמדים מרחוק מקוון
ד”ר סמדר בר-טל, המרכז האקדמי לוינסקי-וינגייט וד”ר תמי זייפרט, מכללת סמינר הקיבוצים
- למידה פעילה ופיתוח מיומנויות המאה ה 21 בלמידה מקוונת
ד”ר אילנה רם, ד”ר רינת רוזנברג קימה, ד”ר דניאל לוין, ד”ר אביגיל ברזילי, ד”ר אולגה צ’ונטונוב ופרופ’ עדו רול, טכניון
- לא על הזום לבדו: גורמים פסיכולוגיים המסבירים את מעורבותם של סטודנטים בלימודים האקדמיים בתקופת מגפת הקורונה
ד”ר טלי גזית, אונ’ בר-אילן
Chairs
Dr. Tal Soffer and Dr. Arnon Hershkovitz, School of Education, Tel Aviv University
Room 5
Presentations
- Hybrid flexible teaching and learning in higher education – The case of the University of Notre Dame
Dr. Alex Ambrose, University of Notre Dame (USA) - Hybrid flexible teaching and learning in higher education – The case of Tel Aviv University
Dr. Tal Soffer, Tel Aviv University - Mini PBL projects using the Scrum framework
Manolis Lourakis and Konstantinos Petridis, Hellenic Mediterranean University (Greece) - From online to face-to-face and back: balance in online teaching of pre- and in-service teacher training
Mrs. Shevi Govrin and Prof. Alona Forkosh Baruch, Levinsky-Wingate Academic Center - Beyond the boundaries of learning spaces in STEM education: embracing new paths in search for value
Dr. Olga Chuntonov, Technion – Israel Institute of Technology - Online teaching: a tidal wave or a hype curve? The Hebrew University case
- Prof. Roey Shenhar, Hebrew University of Jerusalem
- From the (class)room to Zoom and back
Dr. Yael Lin, Ben Gurion University of the Negev
יו”ר: מאיר קומר, המרכז האקדמי לב
אולם מליאה
- Observing and Assessing Faculty Teaching in the New Digital Environment
מאיר קומר, מרכז אקדמי לב - השוואה בין זמן שגרה לחירום בתפקיד המרצה בקורסים מקוונים
ד”ר אגוזה וסרמן מכללת הרצוג וד”ר חוי ששון, מכללת אחווה - Motivation to Use ICT during COVID-19 among Adults with Intellectual Disability
פרופ’ סיגל עדן, פרופ’ חפציבה ליפשיץ, איילת גור, אונ׳ בר אילן, ודר שולמית שנייצר, המרכז האקדמי לוינסקי-וינגייט - סיפורים על ומתוך הלמידה וההוראה מהבית: זום-אין לפרקטיקות הדיגיטליות במכללה להוראה (מקוון)
ד”ר דלית לוי וד”ר תמי זייפרט, מכללת סמינר הקיבוצים - Self directed learner in higher education
Microsoft Education Center
יו”ר- ד״ר יעל לין, אוניברסיטת בן גוריון בנגב
חדר 2
- Immersive learning of English for the Ptor (Exempt) level (פאנל)
ד”ר איליין חוטר מכללת תלפיות, ד”ר מנאל יזבק אבו אחמד מכללת סכנין, ד”ר ג׳ן סנדיק מכללת דוד ילין, וד”ר אילן נגר מכללת גבעת וושינגטון - שילוב עולמות וירטואליים ללמידה בקורס – מבוא לרב תרבותיות (פאנל)
ד”ר איליין חוטר מכללת תלפיות, ד”ר נועה שפירא המכללה האקדמית כנרת, ד”ר אולז’ן גולדשטיין מכללת קיי, ד”ר מנאל יזבק אבו אחמד מכללת סכנין, ד”ר אימאן נחאס המכללה האקדמית הערבית לחינוך, ד”ר אילן נגר מכללת גבעת וושינגטון וד”ר רינה ריינר מכללת תלפיות
יו”ר: ד”ר אפרת ליברמן, מכללת ספיר
חדר 3
- שילוב טלגרם בתהליכי למידה והוראה
ד”ר מור דשן, המכללה האקדמית רמת גן; אוניברסיטת בר אילן - למידה היברידית מבוססת הקשר בכימיה
גב’ אפראח עאסי וד”ר ענת כהן, אוניברסיטת תל-אביב - הערכה דיגיטלית מעצבת ותוצריה בלימודי מתמטיקה
ד”ר עדי וולף וד”ר אילנה רם, טכניון -
נאה דורש נאה משתלם: מתודה חדשה להערכת למידה בסביבת היגדים המיושמת במסגרת פיתוח מקצועי מקווןיניב מיכאלי וד”ר ענת כהן, אוניברסיטת תל- אביב ועודד רייכספלד, אורט בראודה
יו”ר: יובל שרייבמן, אוניברסיטת בר אילן
חדר 4
- שימוש רב מימדי בקורס אקדמי מקוון
גב’ ליאת צבי, אונ’ ת”א - מיומנויות וכלים להוראת תחום ניתוח מידע ונתונים בבתי הספר התיכוניים
ד”ר אלון הסגל מכללת ר”ג, פרופ’ עודד פוצ’טר מכללת בית ברל ורונית נחמיה, משרד החינוך - למידה מעורבת כשיטה לרכישת מיומנות – מעבדה בחשמל ומגנטיות
גב’ גיל בן ארי, ד”ר יוליה פרייזנט וגב’ טלי לוי, טכניון - מוק באלגברה ליניארית, האתגרים והפיצוח
ד”ר עליזה מלק וד”ר עדי וולף, טכניון
Practical solutions for strengthening the social periphery
Room 5
Learning in the higher education system requires mastery of a wide range of digital literacy skills. Lecturers and faculty members encounter significant gaps in these abilities among students. In many cases, those gaps can be identified between different populations, which affect the success of unique populations in coping with academic tasks.
Online learning emphasizes gaps between students from different groups in the population, due to different aspects. The coronavirus pandemic and the rapid transition of academic studies to online learning have further sharpened these gaps which have often led to significant differences in the quality of learning and success.
- Educators’ abilities in a virtual learning environment
Thomas Prola, FUNIBER Barcelona - Equality perspectives in HEI: a Case Study on the Technical University of Cluj-Napoca
Aurelia Ciupe, University Technical Cluj-Napoca
- A Hybrid Plan for Table 3: A proposal for a hybrid approach to teaching, during the pandemic
Ângelo Jesus, BPharm, PhD - Education for all: Students from Vulnerable Groups at Ilia State University (Georgia)
Giga Khositashvili / Ph.D. Candidate in Education / Ilia State University - English for Academic Purposes
Vicki Kot, Tamar Shoham Gueta, Levinsky-Wingate Academic Center
ove.Dist@nce project, funded under the EU Erasmus+ program, aims to promote Equity, Accessibility to, and Democratization of Higher Education by providing training to faculty members, professional and administrative staff on the design, development, implementation, and quality assessment of electronic/blended-learning and distance education courses. The L
אוניברסיטת ההמונים (UoPeople) – מודל ייחודי להשכלה גבוהה
שי רשף, אוניברסיטת ההמונים
אולם מליאה
אוניברסיטת ההמונים (UoPeople) הינה אוניברסיטה אמריקאית, מקוונת, ללא שכר לימוד, בעלת תארים מוכרים, הפותחת את שעריה לכל בוגר תיכון בעולם שדלתות האקדמיה סגורות בפניו מכל סיבה.
שי רשף הוא מנהל ויזם ישראלי. המייסד והנשיא של אוניברסיטת ההמונים (University of the People); אוניברסיטה שהתואר שניתן על ידה זכה להכרה בפברואר 2014 על ידי המועצה האמריקאית לחינוך והכשרה מרחוק (The Distance Education and Training Council). קודם לכן היה מנכ”ל של קבוצת “קידום” בישראל ושל חברה בת שלה בהולנד.
מושב ייחודי, אשר במרכזו פאנל המאגד נציגי סטודנטים וסטודנטיות, מרצים ומרצות, מוסדות, ות״ת וספקים.
אולם מליאה
בפתח הדברים, נשתף חוויות ותובנות מהשנתיים האחרונות. כיצד השתנתה ההשכלה הגבוהה, ובעיקר מה התפקיד שמלאה הלמידה המקוונת וההיברידית, וטכנולוגיות למידה בכלל, בשינויים אלו. מתוך תובנות אלו, נזהה הזדמנויות, חסמים ואתגרים. לבסוף, ננסה יחד, לאור הצגת נקודות המבט השונות, להציע פתרונות לאתגרים הללו ודרכים להתאמת ההוראה, בעיקר לטובת הלומדים והלומדות, אך גם עבור כלל העוסקים במלאכת ההוראה.
משתתפים:
עו”ד תום נדיל, מנהל תחום אקדמיה – התאחדות הסטודנטים והסטודנטיות הארצית
גב’ שירה אפרת – ממונה תחום אסטרטגיה, הון אנושי וחדשנות בהוראה, ות”ת
פרופ’ שירה ילון חיימוביץ – דיקאנית הסטודנטים, הקריה האקדמית אונו
מר קובי רפאלי, מנהל חטיבת תקשוב וטכנולוגיות בחינוך, משרד החינוך
מר אסף וייס – מנהל קמפוס IL (מ״מ), מטה ישראל דיגיטלית
מר אלי שמואלי- מנהל מיט”ל- מרכז ידע לטכנולוגיות למידה
בין הנושאים אליהם נתייחס:
- דגמי הוראה
- איכות ההוראה משולבת טכנולוגיה
- מיומנויות למידה
- היבטים חברתיים ופסיכולוגיים
- נוחות וגמישות
יו”ר- ד״ר מיכל רמות, האוניברסיטה העברית בירושלים
חדר 2
- אתגר הפחתת החרדה מסטטיסטיקה והשמירה על יושרה אקדמית של סטודנטים למדעי החברה בסביבות למידה שונות
ד”ר יובב עשת, האקדמית צפת, ד”ר פנינה שטיינברגר, מכללת אורות ישראל וגב’ קרן גרינאוצקי, המכללה האקדמית גליל מערבי - ההשתתפות (פסיבית או אקטיבית) בלמידה מקוונת במודל TEC
פרופ’ מירי שינפלד, מכללת סמינר הקיבוצים וגב’ וופא זיידאן ,המכללה הערבית חיפה - הכוונה עצמית וניבוי הצלחה בקורסים אקדמיים מקוונים בכימיה
ד”ר יעל פלדמן-מגור, פרופ’ רון בלונדר, פרופ’ ענבל טובי-ערד, מכון ויצמן
- Student experience management (XM) / Qualtrics
Joshua Sine – VP Higher Education Strategy, Burak Gurakan – Sales Manager Academics EMEA, Alexander Aiello – Account Executive Academics
יו”ר: ד”ר איילת ויצמן, סמינר הקיבוצים
חדר 3
- חינוך לחלל בשילוב רובוטים – הכנת הלומדים של היום לעולם המחר (פאנל)
ד”ר איילת ויצמן, ד”ר בטי שרייבר, סמינר הקיבוצים, ורד כהן ברזילי ואלון שיקאר - בחינת מודל לקידום מצוינות וחדשנות בהוראה : מעצבי למידה פקולטיים (פאנל)
ד׳׳ר אולגה צ׳ונטונוב, ד”ר קרן שגיא, ד”ר אירית ורטהיים, ד”ר אילנה רם ופרופ’ עדו רול
יו”ר: ד”ר עדי קדרון, מכון ויצמן
חדר 4
- מדידת למידה משמעותית בלימודי הנדסה ומדעים
ד”ר אילנה רם, פרופ’ אדם שוורץ ופרופ’ עידו רול, טכניון - תרגול והערכה מתוקשבת בקורסים של “חדו”א-1” ו”הוראת המתמטיקה בחט”ב
ד”ר פילפ סלובדסקי מכללת תלפיות וד”ר אנטולי שטרקמן מכללת תלפיות - תבניות עיצוב להוראה ולמידה חזותית דיגיטלית בקורסים מקוונים ורב תרבותיים
ד”ר טלי טרייסטר האקדמית אונו וד”ר ליאת אייל מכללת לוינסקי-וינגייט - פיתוח חדרי בריחה כפרקטיקת הוראה בהכשרת מורים
יעל חקשוריאן ושות’ מכללת סמינר הקיבוצים - שילוב יישומים טכנולוגיים מתקדמים בגישת עיצוב אוניברסלי בלמידה
ד”ר בטי שרייבר, מכללת סמינר הקיבוצים - “המבחר” – סביבת לeמוד של יחידות מיקרו-למידה לפיתוח כשירויות לאנשי חינוך בעידן המידע
קרן אטינגר, המרכז האקדמי לוינסקי וינגייט
יו”ר: ד”ר מיכל בן שאול, האוניברסיטה הפתוחה
חדר 5
- לקבל השראה מהעולם: מגמות ודוגמאות לישומים בתחום אנליטיקות הלמידה בהשכלה הגבוההאמיר וינר, ראש תחום אנליטיקות למידה, מנהל הסטודיו לחדשנות דיגיטלית והפקות וידאו, מרכז שה”ם, האוניברסיטה הפתוחה
- עקרונות לעיצוב מחווני אנליטיקות (דאשבורדים) ושילובם בסביבת הלמידה
בני זקס, ראש תחום חווית למידה, מרכז שה”ם, האוניברסיטה הפתוחה - “של מי התפקיד הזה?” – על אתגרים בהטמעת השימוש באנליטיקות בקרב סגלי הוראה
ד”ר מיכל בן שאול, מנהלת המחלקה להוראה וללמידה - אנליטיקות למידה בשירות תהליכי שימור הסטודנטים
רמי ענבר, מנהל המרכז לדאטה ובינה ארגונית ושרון אברם, מנהלת יחידת ההתמדה, האוניברסיטה הפתוחה - מרצים ומתרגלים רוצים נתונים: עניין ושימוש בנתונים על תהליכי למידה של סטודנטים בטכניון
ד”ר מאיה אושר, ד”ר קרן שגיא, ד”ר אולגה צ’ונטונוב, פרופ’ איתן נווה, פרופ’ עדו רול, הטכניון
The H5P OER Hub
Svein-Tore Griff With, H5P
Plenary Hall
H5P is rapidly establishing itself as the premier format for interactive multi-media educational content. H5P is an open format, supported by a powerful authoring tool and easy to integrate in most learning platforms. The H5P OER hub will be a searchable open repository of content created by and for educators from across the world. It will be fully integrated in the authoring tool, and will allow members of the H5P community to share their work and benefit from the creativity and skills of peers everywhere.
Svein-Tore Griff With