השנה כנס מיט״ל התרחב ליומיים – ביום הראשון התקיימו הרצאות, פאנלים, סימפוזיונים, ומפגשים שונים. ביום השני קיימנו סדרה של סדנאות בתחומים שונים. פתחו יום זה בסדנה בינלאומית ייחודית. חוקרים מובילים מבריטניה, ספרד, אוסטרליה והונג קונג הזמינו אותנו להתנסות בשימוש בכלי עיצוב למידה שקבוצות המחקר שלהם פיתחו. לאחר מכן קיימנו במקביל שלוש סדנאות שהציגו ואפשרו התנסות במטודולוגיות וכלים שונים.
Higher Education: AI changes everything/ Mr. Donald Clark
Donald Clark is an EdTech Entrepreneur, CEO, Professor, Researcher, Blogger and Speaker. Describing himself as ‘free from the tyranny of employment’, he is a board member of AI focussed company LearningPool. He is also a Visiting Professor and involved in research into AI in learning. He has worked in schools, vocational, higher, corporate and adult learning, delivering real projects to real learners. Donald has over 30 years experience in online learning, games, simulations, semantic, adaptive, chatbot, social media, mobile learning, virtual reality and AI projects.
AI will change what we learn, why we learn and how we learn. It is transforming the workplace, social media, retail, finance and entertainment. It will do the same in education. Donald will show how AI is already being used across the learning journey in student engagement, support, content creation, adaptive learning and assessment.
Preparing Computer Science Preservice Teachers for Online Teaching
Rinat Rosenberg-Kima and Koby Mike/ Technion
Towards a Signature Pedagogy for Task-Based Technology-Enhanced Language
Laia Canals/ UOC and Yishay Mor/ consultant
הרובד הנוסף של מציאות רבודה
איילת ויצמן/ סמינר הקיבוצים
קריאה ויזואלית של טקסטים
מור דשן ונאוה כהן/ אוניברסיטת בר אילן
לפצח את האתגר – למידה פעילה בחדרי למידה מקוונים
נעמי אונקלוס שפיגל/ אורט בראודה
.
.
תפיסות הסטודנטים על הוראה מקוונת בהשכלה הגבוהה לאור משבר קורונה: גורמים מקדמים ומעכבים
חגית גבאי, אורית בארוט, אורית עזרא, אלה ברונשטיין וענת כהן/ אוניברסיטת תל אביב
איום, הזדמנות, הצלחה או כישלון? רגשות מרצים כלפי ההוראה מרחוק בתקופת הקורונה
אריאלה לונברג/ מכללת גורדון וחגית מישר-טל/ HIT
הוראה מקוונת מרחוק בעת משבר נגיף הקורונה: חוויות מורים בבתי הספר
אולז’ן גולדשטיין/ המכללה האקדמית לחינוך ע”ש קיי
כנס מקוון בעידן הקורונה בשירות ההוראה המקוונת
מנאל יאזבק אבו אחמד/ מכללת סכנין, רויטל כהן/ הקריה האקדמית אונו, מירי שינפלד/ סמינר הקיבוצים
הקול האישיותי והפדגוגי של הסטודנטים-מורים בהוראה, למידה והערכה
תמי זייפרט, יעל יונדלר ומיכל הירשמן/ סמינר הקיבוצים
ייעוד חדש ואפקטיבי של הקמפוס לאחר משבר קורונה פרופ’ רבקה ודמני, ראש צוות לקידום ההוראה והלמידה במוסדות להשכלה גבוהה/ מל”ג-ות”ת
מסקנות להוראה בשגרה מתקופת הקורונה פרופ’ אהרון פלמון, ראש היחידה להוראה ולמידה/ האוניברסיטה העברית, יו”ר מיט”ל
בין הוירטואלי לממשי בהוראה האקדמית ד”ר נירית גביש/ המכללה האקדמית להנדסה אורט בראודה
למידה בצל ולאחר הקורונה ד”ר איתמר שבתאי, סגן הרקטור להוראה ואיכות/ המסלול האקדמי המכללה למינהל
קיומו של שבוע למידה מקוון בעתות שיגרה כהכנה ללמידה מקוונת גורפת בעת חירום: מה למדנו על כך בתקופת הקורונה? ד”ר קרן לוי וד”ר אסתר סרוסי/ מכללת אוהלו קצרין
לקראת הגל הבא – הכשרת הסגל האקדמי לשחות בים הלמידה המתוקשבת מר מאיר קומר/ המרכז האקדמי לב
הוראה ולמידה: זרקור להוראה נתמכת טכנולוגיה פרופ’ ניצה דוידוביץ, ראש תחום הערכת איכות וקידום ההוראה/ אוניברסיטת אריאל
.
MERLOT- Searching for OER with MERLOT
Barbra Bied Sperling, Manager, MERLOT Technical Services
iPEN- The innovation Photonics Education in Nanotechnology Platform: From Actions to Services
Dr Konstantinos Petridis, Department of Electronic Engineering, Hellenic Mediterranean University
OpenUp2U- The open version Up2U learning environment is available to all educational institutions
Nadia Sansone, Sapienza Università di Roma
Eli Shmueli, MEITAL
.
המרחב המקוון מציף פערים בין סטודנטים מקבוצות שונות באוכלוסייה, בשל היבטים שונים כגון קשיים בנגישות למרחב המקוון, מיומנויות בלתי מספקות, או התאמה לקויה של התכנים ודרכי ההוראה. לנוכח אתגרי העידן הנוכחי, הצפת סוגיית ההכלה בלמידה מרחוק עשויה להביא למודעות בעלי העניין (מרצים, בעלי תפקידים, והמוסד האקדמי בכללותו) את הצורך בהתאמת ההוראה והלמידה מרחוק לכל הקבוצות באוכלוסייה, ובכך לנצל את היתרונות אשר עשויים לצמוח מלמידה זו. במושב זה יציגו מרצים וסטודנטים אתגרים של למידה מרחוק בהקשרים רב-תרבותיים ורב-שפתיים, וכן בהתייחס לאוכלוסיות עם צרכים מיוחדים. בהמשך, יידונו דרכים להתמודדות עם האתגרים, לטובת קבוצות האוכלוסייה הייחודיות ולטובת כלל הלומדים מרחוק.
משתתפים: ד”ר אלונה פורקוש-ברוך/ מכללת לוינסקי, ד”ר אסמאא גנאים/ אלקאסמי, יובל וגנר/ נגישות ישראל, חוי ארנפלד/ לימודים לנשים חרדיות, ד”ר ציפי הרט/ הקריה האקדמית אונו, אלי שמואלי/ מיט”ל, אפרת שושני-בכר/ מיט”ל
14:00-14:20 אמפתיה בתנועה בעידן הקורונה – מכיווץ למעוף ושחרור
במפגש נחווה בגוף ראשון את התמורות שמתחוללות בתחום הטכנולוגיות בחינוך. נתחבר לנשימה, נתמסר לשחרור קל, נתגבר על המרחק וכל זאת בסביבה אמפתית תומכת וקשובה. אגב כך נזכיר את האמפטיה הקינסטטית, נוירוני מראה, אוריינות תנועתית ככלי שמאפשר תהליכי למידה חוויתיים ועל כוחה של התנועה והשפעתה על רגשות. ההשתתפות היא לכל באי הכנס.
Online peer assessment in random processes course- students’ perception, behavior and performance Gali Naveh and Dima Bykhovsky/ SCE
השפעת שילוב סרטונים מקוונים ביישום מודל הכיתה ההפוכה על שביעות הרצון של הסטודנטים וצוות הקורס יעל ארז ורינת רוזנברג קימה/ הטכניון
תחושת ההצלחה, המיומנות והרצון ללמד באופן מקוון בקרב מורים בתקופת חירום ובשגרה מירי שינפלד, תמי זייפרט ויעל יונדלר / מכללת סמינר הקיבוצים
תפיסות ועמדות מורים בנוגע ללימוד מבוסס פרויקטים יאיר צדוק/ מכללת אחווה
תפיסות מורים בבית הספר היסודי: סוגי הידע ודפוס התכנון בשילוב משחק דיגיטלי בהוראה בכיתה מרב חיאק ואורית אבידב- אונגר/ מכללת אחווה
כאן ועכשיו בתקופת הקורונה: נקודות המבט הרב- ממדיות של הסטודנטים בתכנית “טכנולוגיה בחינוך” אורית צייכנר, סיגל עוזרי- רוייטברג ותמי זייפרט/ סמינר הקיבוצים
מבט ממוקד על קורסי MOOC להתפתחות מקצועית של מורים
יעל פלדמן מגור ורון בלונדר/ מכון ויצמן, ענבל טובי ערד/ האוניברסיטה הפתוחה
היכן מטשטשים הגבולות? מחקר השוואתי הבוחן שילוב רשתות חברתיות בהוראה בקרב פרחי הוראה מגרמניה ומישראל
Shelley Rap/ Weizmann Institute of Science and Ilka Parchmann/ IPN Germany
פיתוח יכולות חברתיות-רגשיות בלמידה מרחוק: התנסות סימולטיבית מקוונת בתהליכי הכשרה ופיתוח מקצועי של מורים
שירה אילוז ויעקב יבלון/ אוניברסיטת בר אילן
.
.
.
Digital technologies and the Internet have engendered a radical transformation to knowledge and the ways it is produced and shared. Some of these changes are positive (e.g. democratisation of access to knowledge and media) some negative (e.g. fake news and hate speack). If universities wish to sustain their relevance in the 21st Century, it is imperative that they respond to these trends and the challenges that they pose. In 2017 the universitat oberta de catalunya (UOC) convened a symposium of international experts to discuss and debate the tasks and challenges that the University of the Future is facing, and the strategies and policies that should be developed for its survival and transformation in the future. This event brings together some of the participants in that symposium, to reconsider the statments made then, reflect on them and propose a vision for the future.
Laia Canals, Lisa Marie Blaschke, Tony Bates ,Yishay Mor, Jim Groom, J. Philipp Schmidt
.
יוצגו דוגמאות לקורסים המשמשים מורים להוראה ותרגול מתמטיקה באופן מקוון, וחזון לפיתוח תשתית המאחדת את הצרכים של משרד החינוך והמוסדות האקדמים בכל הנוגע לתרגול מתמטיקה.
יו”ר: נדב קבלרציק
פיתוח קורסים בסגנון MOOC להוראת 5 יחידות מתמטיקה במערכת OpenEDX של מיזם קמפוס – דר’ אביב צנזור (טכניון)
תרגול מקוון במתמטיקה על פלטפורמת Moodle – מצב קיים ותובנות לעתיד – אבי נתן (משרד החינוך)
Lemda תשתית טכנולוגיות לתרגול מתמטיקה – שחק להב ואופק צנזור (מצוות הפיתוח)
“המסדרון” הוא פורמט על-מחלקתי של מפגשי ZOOM למרצי האקדמיה לאמנות ועיצוב בצלאל ,שפותח על-ידי המרכז להוראת אמנות ועיצוב בכוונה לתת מענה לצורך במרחב לא-פורמלי לשיחה ומחשבה משותפת על הוראת אמנות,עיצוב וארכיטקטורה במציאות של הוראה מרחוק. מטרת הפורמט היא לאפשר שיחה פתוחה בין מרצי האקדמיה, לעורר השראה, לשתף רעיונות, מחשבות, פרקטיקות וניסיון מצטבר. בכנס נשתמש במבנה של הפורמט בכדי להציג היבטים שונים של אתגר ההוראה מרחוק, תוך שימוש וניצול של כלים ופלטפורמות טכנולוגיות שונות, התאמתם ושיכלולם לצרכינו הייחודיים
הדוברים:
אדר’ ברק פלמן, מורן זרחי, אורי יקותיאל, אורי סוכרי, פרופ’ מרב סלומון
.
.
הנחת היסוד היא שהטכנולוגיה לא רק מאפשרת למידה מרחוק, אלא עשוייה לאפשר ולעודד פיתוח לומדים הלוקחים אחריות על תהליך הלמידה ומובילים אותה בכוחות עצמם, תוך שהם מחזקים מיומנויות של קבלת החלטות, פתרון בעיות, חשיבה ביקורתית וחשיבה יצירתית.
בתחילת מושב זה נציג בקצרה שלוש גישות להוראה-למידה: פדגוגיה, אנדרוגוגיה ויוטגוגיה המאפשרות, כל אחת בדרכה, דרגות שונות של חופש ויכולת בחירה עבור הלומדים בקבלת ההחלטה מה ואיך ללמוד. בחלקו העיקרי של המושב נקיים סדנה בקבוצות קטנות שיפתחו רעיונות ראשוניים לשימוש מושכל המנצל את הערך המוסף של הטכנולוגיה בכדי לקדם למידה ברמה גבוהה של חופש ובחירה של הסטודנטים.
לסיום, נקיים דיון קצר על האתגרים והשאלות המתלווים לחופש הבחירה במה ואיך ללמוד.
משתתפים: ד”ר אמנון גלסנר, ד”ר דביר מליניק, ד”ר שרון רנן, עומר רותם/ מכללת קיי
פאנל סיום: היום שאחרי הקורונה- התסמינים שיישארו במערכת הלמידה
מנחים: אהוד אור– סמנכ”ל לתכנון אסטרטגי ולשיווק וד”ר טל סופר– מנהלת היחידה להוראה אקדמית ברשת / אוניברסיטת תל-אביב
משתתפים:
פרופ’ אורן סופר– דיקנט הפיתוח וטכנולוגיות למידה, האוניברסיטה הפתוחה
פרופ’ אמנון אלבק– סגן הרקטור, אוניברסיטת בר אילן
ד”ר נעמי בק– סמנכ”ל אסטרטגיה ובינלאומיות, ות”ת
אדר’ ליאת בריקס אתגר – סגנית נשיא, בצלאל
פרופ’ רועי שנהר – ראש יחידת הטכנולוגיות ביחידה להוראה ולמידה, האוניברסיטה העברית