פרופ’ איל יניב, אוניברסיטת בר אילן/ יו”ר מחב”א
פרופ’ אהרון פלמון, האוניברסיטה העברית/ יו”ר מיט”ל
אלי שמואלי, פעילות מיט”ל / מנהל מיט”ל
Blend but Don’t Break:
Introducing the TEC-VARIETY and R2D2 Models for Online Motivation and Engagement
Curtis J. Bonk, Indiana University
In the age of the pandemic, everyone is talking about the need to motivate and engage their online and blended students. In dealing with COVID-19, online instructors throughout the world are seeking to integrate technology in more effective and creative ways, while remaining cognizant of the disparity in student Internet access, basic digital learning competencies, and time, space, and hardware availability. In spite of these challenges, some have found ways to push the edge of the online teaching and learning envelope in new and innovative ways, whereas others have striven to find low risk, low cost, low time activities; in effect, they blend but don’t break. In response, Professor Curt Bonk will detail two of his designs for how to engage and empower learners and move them from bland online content and unimaginative activities to offering flexibility, choice, and creativity.
Dr. Curt Bonk is Professor of Instructional Systems Technology at Indiana University where he teaches psychology and technology courses. From 2012 to 2018, Bonk has been annually named by Education Next and listed in Education Week among the top contributors to the public debate about education from more than 20,000 university-based academics. In 2020, Curt was awarded the IU President’s Award for Excellence in Teaching and Learning Technology.
Blend but Don’t Break:
Introducing the TEC-VARIETY and R2D2 Models for Online Motivation and Engagement
Curtis J. Bonk, Indiana University
In the age of the pandemic, everyone is talking about the need to motivate and engage their online and blended students. In dealing with COVID-19, online instructors throughout the world are seeking to integrate technology in more effective and creative ways, while remaining cognizant of the disparity in student Internet access, basic digital learning competencies, and time, space, and hardware availability. In spite of these challenges, some have found ways to push the edge of the online teaching and learning envelope in new and innovative ways, whereas others have striven to find low risk, low cost, low time activities; in effect, they blend but don’t break. In response, Professor Curt Bonk will detail two of his designs for how to engage and empower learners and move them from bland online content and unimaginative activities to offering flexibility, choice, and creativity.
The Flipped Class Enables Agile Learning
Daniel R. Lewin
Effective International Mobility for Sustainable Education
Nuno Escudeiro
Applying SCRUM in a Physics II Undergraduate Course: Effect on Student Progression and Soft Skills Development
Manolis Lourakis, Evangelia Triantafyllou and Konstantinos Petridis
Designing a Virtual Educational Escape Room for Chemistry Students
Ron Blonder, Malka Yayon, and Shelley Rap
Identifying and developing teachers’ competencies for integrating a robotic environment in Science Education
Doaa Saad, Igor Verner and Rinat Rosenberg-Kima
ערכים ואמצעים בלמידה פעילה וחברתית
עדית שחר
המרוץ לידע: שימוש במשחק ויצירתיות לתרגול ויישום החומר הנלמד בתכנית הלימוד של סטודנטים לרפואה
מאשה (מריה) גוזמן אלוש
על היערכותם של ראשי מרכזי ההוראה לקידום ההוראה, הלמידה והערכה במוסדות האקדמיים בישראל
פרופ’ ניצה דוידוביץ
כישורי הוראה, למידה והערכה בעידן משתנה
פרופ’ רבקה ודמני
הכשרת מרצים בעת קורונה – טלטלת עומק או אדווה קלה?
ד”ר יוסי בר
היערכות של אוניברסיטת תל אביב ללמידה והוראה של המחר
פרופ’ ליאת קישון – רבין
קורסים דיגיטליים ושיטות הוראה מתקדמות – הילכו השניים יחדיו?
ד”ר נירית גביש
כיתות חכמות ומרחבי למידה היברידיים – ייזום, תכנון וביצוע
ד”ר איתמר שבתאי
הערכות של מרכז לקידום הוראה בעידן משבר – משוכות ואתגרים
פרופ’ אהרון פלמון
סיכום
ד”ר מנשה פיוטרקובסקי
אנו נמצאים כאן – אנא היכנסו לאחד המושבים הבאים…
LOVE.DIST@NCE, an Erasmus+ 3-year project led by the Polytechnic Of Porto, aims to promote inclusive education in Israel and Georgia by widening access to higher education for students from vulnerable and marginalized populations, e.g., religious groups, rural populations, ethnic minorities and students with special needs.
Coordinator: Alona Forkosh Baruch
Empathizing with Loneliness: Defining Technological and Design Requirements in Academic Education
Meira Levy, Assaf Krebs and Idit Barak
רווחתם הנפשית של סטודנטים עם לקויות למידה והפרעת קשב וריכוז בלמידה מקוונת בצל הקורונה
מאיה קלמן-הלוי, רוני טוטיאן ויהודה פלד
Students are Not the Only Ones Needing Emotional Support
מאיר קומר
Studying EAP online – gender differences
Adina Mannes
גורמי הצלחה קריטיים בלמידה מקוונת מרחוק בהשכלה גבוהה בזמן הקורונה: הבדלים בין סטודנטים
אורית עזרא, אלה ברונשטיין, ענת כהן, חגית גבאי ואורית בארוט
מגמות בולטות בהשכלה הגבוהה: מה לימדה אותנו שנת הקורונה וכיצד כדאי להתקדם מכאן?
עפרה הנמן
הגורמים שאפשרו מעבר מהיר ללמידה מקוונת בחירום בהשכלה הגבוהה – המקרה של אונ’ ת”א
טל סופר, ענת סורוקה-זוטא וגד פרנק
היום שאחרי הקורונה: אתגרים ותובנות מלמידה מתוקשבת של סטודנטים בדואים במהלך הגל הראשון של מגיפת הקורונה
ליאור סולומוביץ, לירון אוחיון שוקטי, אמל אבו סעד ואחמד אלעטאונה
אנליטיקות למידה (Learning Analytics) באתרי הקורסים: מה אפשר ללמוד על הלמידה של הסטודנטים ואיך אפשר לעזור להם להצליח?
אמיר וינר ובני זקס
אתגרים בהטמעת השימוש באנליטיקות בקרב סגלי הוראה
מיכל בן שאול
אנליטיקות בשירות התמדה בלימודים: ניהול החיים האקדמיים של הסטודנטים לאורך התואר
שרון אברם
מערכת המעין (BI) – לראות את התמונה הגדולה: על מבטים ארגוניים אסטרטגיים של אנליטיקות למידה
רמי ענבר
היא פרופ’ במחלקה לחינוך ולפסיכולוגיה באוניברסיטה הפתוחה. עד תחילת אוקטובר 2019 הייתה המשנה לנשיא לעניינים אקדמיים ובין השנים 2012-2017 הייתה דיקן פיתוח וטכנולוגיות למידה. תחומי התמחותה הם: מחקר השוואתי של מערכות חינוך גבוה, הטמעת טכנולוגיות דיגיטליות והוראה מקוונת. היא פרסמה ספרים ועשרות מאמרים בתחומים אלה.
היערכות להוראה מקוונת בהשכלה גבוהה: תנאי הכרחי להצלחת למידה מקוונת
שרה גורי-רוזנבליט, האוניברסיטה הפתוחה
הוראה/למידה מקוונת הפכה להכרח בכל מערכות החינוך, כולל מערכות ההשכלה הגבוהה, בעקבות התפשטות מגפת הקורונה. למרבית האוניברסיטאות והמכללות בעולם אין ניסיון עתיר בהטמעת הטכנולוגיות הדיגיטליות. כיום ברור, שהיערכות להוראה מקוונת יעילה ומוצלחת היא תנאי הכרחי להצלחת למידה מקוונת, ושסטודנטים אינם יכולים ללמוד בגפם ללא יד מכוונת ותומכת של מומחים, שמסוגלים לנצל באופן מיטבי את שלל האפשרויות שהטכנולוגיות מציעות כיום. הטמעת הטכנולוגיות מחייבת היערכות מערכתית רחבת היקף, הכוללת הכשרת סגל ההוראה, הגדרה מחדש של אופי ההוראה, הקמת מערכי תמיכה, עבודה בצוותים, שימוש מושכל במקורות פתוחים ושינוי מבני של חדרי הרצאות וסמינרים. בהרצאה ינותחו הסיבות המרכזיות לרתיעה של אנשי סגל רבים לשימוש רחב בטכנולוגיות הדיגיטליות על סמך מחקרים רבים ברחבי העולם (דוגמת – פגיעה בחופש האקדמי, השקעה גדולה ללא תגמול כספי, היעדר מערכי תמיכה קבועים, פגיעה אפשרית בזכויות של קניין רוחני). בהמשך יוצגו ניסיונות מוצלחים של היערכות להוראה מקוונת יעילה, מאתגרת ומעניינת, ויוצגו המלצות להיערכות מיטבית להוראה מקוונת בהשכלה הגבוהה.
Chair: Ferenc Arato
Doing Cooperative Learning in Online Learning Contexts
Francisca Maria Ivone and George Jacobs
Virtual Show & Tell: An International Collaborative Project to Enhance Intercultural Communication in Courses from Different Disciplines
Stephanie Ginensky and Jann Purdy
Intercultural online collaboration projects
Ildikó Lázár and Miri Shonfeld
פדגוגיה מתוקשבת והיברידית לפיתוח מיומנויות המאה ה-21 בהכשרת מורים
אורלי שי
עמדות הצוות, הסטודנטים וגורמים בתעשייה למעבר למבחנים ניתנים להרצה בקורס מבוא למדעי המחשב
יעל ארז ואורית חזן
הבדלים מגדריים בתפיסת תפקיד המרצה בקורסים מקוונים
אגוזה וסרמן וחוה ששון
הנגשת בחינות לעיוורים ולקווי ראייה במהלך קורונה
גולי רבנים
איך עושים את זה נכון, המעבר של האקדמית תל אביב-יפו ללמידה ובחינה מקוונת
רון רוזן ואמיר פייגנבאום
יו”ר ד”ר טל סופר
משתתפי הפאנל:
פרופ׳ חגית מסר ירון – DPO אוניברסיטת תל אביב
פרופ׳ מיכאל בירנהק – משפטן אוניברסיטת תל אביב
פרופ׳ ניקולס ג׳ון – תקשורת וטכנולוגיה , האוניברסיטה העברית
ד״ר יוליה שמיר– הדקאנט לחדשנות בהוראה ובלמידה באוניברסיטת תל אביב, אוניברסיטת תל אביב
מר עוז שנהב – הרשות להגנת הפרטיות, משרד המשפטים
מר תומר כהן – חברת תומקס
Imagine students enrolled in a formal academic program, who complement their learning needs through MOOCs, working in groups with their class colleagues and their new fellow students in the open course, working alone in a remote laboratory, and participating in hackathons or competitions, participating a a professional development course that strengthens their competences… All these technology-mediated modalities of learning, formal, informal and non-formal; individual and collaborative; face-to-face and online, have been growing intensively during the last decade, and have become part of everyday life for young students or lifelong learners. Their common element refers to the hybridity of different dimensions of learning.
מערכת WebWork להערכה מקוונת במתמטיקה, הנדסה, ומדעים
שימוש בכלים להערכה אוטומטית במתמטיקה, המקרה של WeBWorK במכללות להוראה
רחל הס-גרין ועליזה מלק
סקירת השימוש של WeBWorK בישראל עד כה
נתן ולך
Integrating interactive graphical tools & video in WeBWorK problems: CalcPlot3D and GeoGebra
Prof. Monica VanDieren
The WeBWorK community and Cooperative Content Development and Curation
Dr. Marianna Bonanome, Prof. K. Andrew Parker
מיזם הקמת קהילת משתמשי ומפתחי תוכן WeBWorK ישראלית ופיתוח מאגר שאלות שיתופי בעברית
נתן ולך, רחל הס-גרין
סיג ושיח עם פאנל משתמשים ומפתחים
נוכחות מרצה דינאמית ופרסונלית בקורסים מקוונים במוסדות להכשרת מורים בתקופת הקורונה
ליאת אייל, ניצן אליקים ויעל נבון
עמדות של קובעי מדיניות במכללות האקדמיות להכשרת מורים ביחס לשילוב משחק דיגיטלי בתקופת הקורונה
אורית אבידב-אונגר ומרב חיאק
למידה אקדמית בצל מגפת הקורונה: מנקודת מבטם של סטודנטים מהפריפריה בישראל
סמדר בר-טל, תמר שהם-גאוטה, למיס עודה, דניאלה מנזין
השפעת הכשרה של סגל אקדמי על איכות ההוראה בקורסים מקוונים
אפרת פיטרסה ויהודה פלד