כנס מיט”ל העשרים בנושא הוראה ולמידה משלבת טכנולוגיה בהשכלה הגבוהה: כיוונים ומגמות ייערך השנה במרכז רבין במתכונת היברידית (בהתאם להנחיות), וישלב מגוון רחב של הרצאות, פאנלים, מרחבים ומפגשים וירטואליים במגוון נושאים המותאמים לשינויים העוברים על עולם הלמידה וההוראה. התוצרים והתכנים יתפרסמו באתר הכנס מספר ימים מראש, לצפייה ודיון עבור המשתתפים.
המושבים והמפגשים החיים יתקיימו ביום רביעי, 29.6.22 ל’ סיוון תשפ”ב.
השנה, יעסוק הכנס בתמורות שחלו במערכת ההשכלה הגבוהה- בשילובים שנערכו בין למידה מרחוק ולמידה בכתה, באמצעות הוראה היברידית (דוגמת מודל Hyflex), וכלים וטכנולוגיות מעולם הלמידה. כל זאת כחלק מהתמודדות עם משבר הקורונה והגברת הגמישות במקום ובזמן. תהיה זו הזדמנות לשתף, לדון ולהמליץ על מודלים מתאימים ולהתייחס לכיוונים חדשים ומגמות עתידיות.
חברי/ות הסגל האקדמי, סטודנטים/יות לתארים מתקדמים וכל המתעניינים בלמידה ובהוראה משולבות טכנולוגיה במוסדות להשכלה גבוהה, במערכות חינוך ובגופי מחקר ופיתוח, מוזמנים ומוזמנות להגיש הצעות להצגה בכנס מיט”ל העשרים ולהשתתף בו.
מטרות הכנס
- הצגת מגמות במחקר, בלמידה ובהוראה אקדמית המשלבות כלים וטכנולוגיות למידה בארץ ובעולם, ויצירת במה והזדמנויות לשיתופי פעולה במחקר ובפיתוח הלמידה וההוראה המשלבות טכנולוגיה במערכת ההשכלה הגבוהה.
- התבוננות ובחינת השפעות השימוש בטכנולוגיות למידה על השותפים בתהליך ההוראה האקדמית (סטודנטים, סגל הוראה ומוסדות להשכלה גבוהה).
נושאי הכנס
- תיאוריה והיסטוריה של למידה נתמכת טכנולוגיה: השפעות התפתחותה של הלמידה האקדמית משולבת הטכנולוגיה על היבטים תרבותיים/ פדגוגיים/ כלכליים /חברתיים/ רגשיים. המשגת הלמידה האקדמית משולבת הטכנולוגיה: תיאוריות שינוי, מודלים ומדדים לאיכות, מתודולוגיות לטיוב חווית הלמידה, אתיקה בסביבות למידה המשלבות טכנולוגיה בחינוך הגבוה.
- ההשפעה המצטברת של משבר הקורונה על ההוראה: שינויים בהוראה, למידה והערכה בתגובה לאילוצים שיצר משבר הקורונה, לקחים ותובנות – כולל שינויים חולפים ושינויים ומגמות שיישארו עם תום המשבר, השלכות עתידיות על הכשרת צוותי ההוראה, מדיניות והיערכות מוסדית.
- ניהול שינוי וחדשנות בלמידה: תיאוריות וכלים, כישלונות והצלחות, מרכזי למידה וחדשנות באקדמיה, מעבדות פדגוגיות, משאבי למידה פתוחים (OERs) ופרקטיקות נלוות, הטמעה של תהליכי השינוי בלמידה, שוויוניות והנגשה
- חידושים וחדשנות בתחום טכנולוגיות הלמידה בהשכלה הגבוהה ואסטרטגיות נבחרות להטמעתן כולל: מרחבי למידה פיזיים וירטואליים והיברידיים, כלים לניהול הלמידה ולהוראה מותאמת אישית, מתן מענה ללומדים.ות ולמרצים.ות בעלי צרכים מיוחדים, שימוש בוידאו כולל שימוש בהרצאות מצולמות בכיתה, למידה ניידת, טכנולוגיות לשימוש בלמידה והוראה, למשל: מדפסות תלת-מימד, מציאות מדומה, מציאות רבודה, בינה מלאכותית, immersive computing, סימולציות ועוד.
- גישות ומודלים פדגוגיים, דגמי הוראה ייחודיים ופרקטיקות הוראה משלבות טכנולוגיה: מדיה חברתית (social media) ככלי מסייע למידה, למידה משולבת (blended), למידה היברידית (hybrid): שימוש בטכנולוגיה לטשטוש גבולות וסינרגיה בין למידה פורמלית וא-פורמלית בקמפוס ומחוץ לו, קורסים מקוונים, ובכלל זה קורסים קוריקולריים וקורסים פתוחים (MOOCs), מיקרו למידה, משחוק ומשחקים, חשיבה מחשובית ורובוטיקה (computational thinking)
- עיצוב תכניות (curriculum design), עיצוב למידה (learning design), עיצוב למידה אוניברסלי (UDL) ניתוח למידה (learning analytics) והאיזון ההדדי ביניהם.
- שימושים באקדמיה ובמערכות חינוך ב: NLP (Natural Language Processing), AI learning, big data ,machine learning
- הערכת למידה: שילוב טכנולוגיה בדרכי הערכה, תפיסות חדשות לאפיון מטלות ודרכי הערכה שלהן.
- פרטיות אתיקה ואבטחת מידע בהוראה ולמידה בעידן הדיגיטלי – כיצד מתמודדת מערכת ההשכלה הגבוהה עם אתגרים אלו לנוכח השימוש ההולך וגובר של טכנולוגיות המידע ותקשורת בהוראה והלמידה. מהו האיזון (ה – trade-off) הנדרש לשימוש מושכל בכלים טכנו-פדגוגיים מחד ושמירה על הפרטיות מאידך.
- תוצרי פרויקטים ומחקרים שמומנו ופותחו בשיתוף מיט”ל.
הגשת ההצעות:
א. הרצאה: תוצאות מחקריות, סקירות, מקרי בוחן, הצגת מקרה מוצלח/ למידה מכישלונות או תרומה לשיח העיצובי (מחווני עיצוב, עקרונות עיצוב, תבניות עיצוב וכד’). משך ההרצאה כ-20 דקות.
ב. פוסטר: בפורמט זה יוצגו תוצאות ראשוניות של מחקרים על הוראה ולמידה משולבת טכנולוגיה, יוזמות לשילוב כלים וטכנולוגיות בהוראה האקדמית וכדומה. ניתן להגיש את ההצעה לפוסטר בכל פורמט דיגיטלי: סרטון קצר עד 5 דקות, מצגת, פוסטר דיגיטלי או אחר.
ג. הדגמה (demo) הצגה של מוצר או תוכן חדשני הזמין לשימוש חופשי. יוקצה מרחב מיוחד לתערוכה והדגמות. ניתן לשלוח סרטונים מוקלטים של הדגמות המלווים במלל בכל פורמט שייבחר (טקסט, אודיו, וידאו).
ד. סדנה (tutorial) מקוונת. הצגה של מתודולוגיה או כלי פרי מו”פ, הנחייה והתנסות בשימוש בו. ניתן לשלוח את ההצעה ומבנה הסדנה, חומרים וכלי עבודה המיועדים לסדנה אשר יוצגו מראש לנרשמים. משך הסדנה כשעתיים. הסדנאות תתקיימנה ביום חמישי, 30 ביוני 2022, א’ בתמוז תשפ”ב.
ה. מושב A-La Carte: אנו נעמיד לרשותכם מושב סביב נושא נבחר שבו תוכלו להציע סדרה של פעילויות/ פאנל וינוהל על ידכם.
ההצעות יעברו שיפוט עמיתים לפי הקריטריונים הבאים:
- רלוונטיות לתחום ולנושא הכנס
- איכותה האקדמית של ההצעה
- בהירות ההצעה
- מקוריות וחדשנות
להגשת הצעה – יש ללחוץ כאן
לוח זמנים
פרסום קול קורא | 15.2.22 |
המועד האחרון להגשת הצעות | 24.4.22 |
הודעה למציעים על תוצאות שיפוט ההצעות | 15.5.22 |
פרסום תכנית הכנס | 20.5.22 |
הגשת הצעות מתוקנות | 12.6.22 |
פרסום התוצרים באתר לקראת הכנס המקוון | 24.6.22 |
כנס מיט”ל העשרים | 29.6.22 |
סדנאות כנס מיט”ל העשרים | 30.6.22 |